Як не стати жертвою недобросовісних продавців та інтернет-магазинів?

Всі люди різні, проте бувають моменти, коли ми всі стаємо однаково ображеними СПОЖИВАЧАМИ. У кожного другого, напевне, була ситуація, коли ми купляли товар, а він виявлявся: простроченим, завеликим, побитим або червоним замість зеленого. Але далеко не кожен знав, що в цьому випадку робити. І, зазвичай, несправедливість закінчувалася невдоволеним буркотінням.

Проте знання своїх прав та невелика наполегливість допоможуть вам висловити своє “фе” куди голосніше і дієвіше.Законодоваством України передбачається можливість захисту прав споживачів однойменним Законом, який на цілих 40 сторінках розповідає нам про наші права як споживачів.

В ньому так і говориться:

Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.”

Він Також передбачає:

1) захист своїх прав державою, її органами;
2) належну якість продукції та обслуговування;
3) безпечність продукції для життя та здоров’я;
4) відшкодування шкоди, завданої продукцією неналежної якості ( дефектною чи фальсифікованою продукцією), а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією;
6) звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
7) об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

Тому, як бачите, Ви не одні — держава з Вами, АЛЕ!…

Пропонуємо детальніше зупинитися на декількох пунктах Закону та описати їх простою мовою.

Ситуація 1: Виявлені недоліки

У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку (14 днів або іншого строку, обговореного у договорі) недоліків товару, споживач має право, на свій вибір, вимагати:

— Пропорційного зменшення ціни;
— Безкоштовного ремонту товару;
— Відшкодування витрат зроблених покупцем по ремонту товару.  

Усунення недоліків продавцем має бути здійснене у 14-денний строк, якщо не було погоджено іншого. Більш того, на час ремонту та за письмовою вимогою споживача, продавець зобов’язаний надати (з безоплатною доставкою) аналогічний товар. Про це чомусь мало хто згадує. Більш того, за кожен день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару і за кожний день затримки усунення недоліків більше 14 днів  споживачеві сплачується неустойка у розмірі 1% вартості товару.

У випадку, якщо під час гарантійного строку (14 днів) були визначені причини втрати якості продукції, продавець (виробник, виконавець) зобов`язаний у 3-денний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виробника, виконавця). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов`язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи. Споживач і продавець (виробник, виконавець) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Ситуація 2: Ви придбали непродовольчий якісний товар, проте він вам не підходить.

Такий товар може не підійти покупцеві за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може використовуватись за призначенням. В такому разі протягом 14 дів його можна обміняти на аналогічний у цього ж продавця.

Ситуація 3: Були виявлені істотні недоліки з вини продавця або фальсифікація.

Споживач, в порядку та у строки, встановлені законодавством (договором) має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2)
заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Ключовим моментом є визначення характеру недоліку як ІСТОТНОГО. Такий характер може бути визначений лише експертизою.

АЛЕ!

  • При купівлі товару потрібно обов’язково уважно ознайомитись з інформацією про нього, його особливості та вимоги щодо експлуатації (іншими словами — прочитати інструкцію з експлуатації). Оскільки іноді причиною пошкодження товару є використання його не за цільовим призначенням або з порушенням умов (вимог, норм, правил) встановлених виробником товару в експлуатаційній документації. В такому випадку саме на споживача покладається відповідальність за стан товару.
  • Завжди необхідно зберігати касовий чек або інший документ, що підтверджує факт купівлі-продажу товару чи отриманої послуги. У такому документі повинні бути зазначені: назва, кількість, вартість товару (послуги), а також дата та місце продажу товару (надання послуги).
  • Обов’язково треба пам’ятати, що при купівлі побутової техніки потрібно зробити відмітку про продаж у технічному паспорті та гарантійному талоні придбаного товару. Наприклад, ставиться штамп та/або підпис особи, що уповноважена здійснювати продаж товару.

 САМОЗАХИСТ КРОК ЗА КРОКОМ

КРОК 1 Претензія виробнику у письмовій формі, з обов’язковим збереженням другого екземпляра.

КРОК 2 (у трьох напрямках):

1) Продавець відповідає на претензію і проводить експертизу або одразу визнає свою вину та робить одну із встановлених законом дій:

— Пропорційного зменшення ціни;
— Безкоштовного ремонту товару
;
— Відшкодування витрат зроблених покупцем по ремонту товару.

2) Продавець відмовляється прийняти скаргу особисто. В такому випадку направте її рекомендованим листом з повідомленням про вручення або з описом. Всі документи по такому відправленню (копія листа, опсу, квитанція і т.д. і т.п.), ви (ясна річ) зберігаєте у себе.

3) Продавець отримав претензію, але не відповідає на неї.

Ваші дії: звернутися до Територіальної інспекції з питань захисту прав споживачів (яка, на жаль, далеко не завжди буває ефективною) або ж — напряму до суду.

ЯК ЗАХИСТИТИ СВОЇ ПРАВА В ІНТЕРНЕТІ?

До інтернет-покупок всі вище наведені поради також можуть бути застосовані. Проте з Інтернетом ситуація значно складніша. Тому пропонуємо Вам на замітку декілька «народних» способів захисту.

  • Соціальні мережі. Просто опублікуйте інформацію про недобросовісного виробника зі своїми скаргами у соцмережах та попросіть друзів зробити респост запису. Таке соціальне “сарафанове радіо” працює на “Ура!”, як показала практика останніх кількох років.
  • Інші сайти, торгівельні онлайн-платформи (OLX і т.д.), сайт продавця. Просто залишайте негативні відгуки скрізь, де це можливо.
  • Реклама за гроші. Вартість реклами, на приклад, у ВК коштує недорого — від 20 до 50 грн/день. Проте її дієвість важко переоцінити. Просто опублікуйте рекламне оголошення з негативною інформацію про продавця і Ви побачите, як швидко така маніпуляція знайде собі відгук.
  • Онлайн-юристи. В наш час в Інтернеті можна знайти дуже багато юристів, які практикують онлайн консультації абсолютно безкоштовно. Зазвичай таким займаються студенти або молоді спеціалісти для отримання практики. Проте цей факт не заважає їм давати досить корисні та дієві поради.
  • Спеціалізовані сайти (на приклад, “Електронна книга скарг України») дають Вам чудову змог виказати всі свої невдоволення певним продавцям або виробникам.

Отже, як бачите, завжди можливо відновити справедливість. Головне: не зволікати та не боятися.

Читайте більше корисних порад від спеціалістів “Діс-Експерт”: http://dis-expert.com.ua/ua/juridichni-statti/.

 

Ваш надійний помічник,

Діс-Експерт

Всего комментариев: 0

Оставить комментарий

Ваш email не будет опубликован.

Вы можете использовать следующие HTML тэги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


Ми в соціальних мережах